A Thursday Tale

by Cait on September 29, 2011

Can you guess what I had for breakfast?

IMG 6882

I’ve been stocking up on empty nut butter jars for this move because they make the perfect vehicle for breakfast while all my plates/bowls are packed away!

Ladies and gentlemen (are there gentlemen?  oh well, I’m going with it because it sounds right) – I give you the Tale of Three Jars:

Once upon a time there were 3 jars.

IMG 6883

IMG 6884 IMG 6885 IMG 6886

While completely individual in nature, these three jars were absolutely inseparable.

IMG 6887

IMG 6888

They did everything together!  Being near each other was like breathing to them – it just had to be done.

IMG 6889

Until one day one of the jars started to stand out a bit more from the rest…

IMG 6890 IMG 6891 IMG 6892

Bragging about how no two sides of his were alike and how UNIQUE and SPECIAL that was.

The other two tried to keep up, but every time they tried to prove that same point, they failed…

IMG 6894 IMG 6895IMG 6897

They began to grow annoyed with the 3rd jar’s showboating and bragging and slowly started pulled away, leaving this guy on his own…

IMG 6896

At first he acted like he didn’t care, like he was HAPPY about it..

IMG 6900

IMG 6901 IMG 6902 IMG 6903IMG 6904

But he wasn’t.

He missed his friends!

He ran back to them, apologized and told them he’d never act so foolish again.  The others gladly accepted his apology, thrilled simply to be reunited with their best friend.

They all lived happily ever after together in my stomach after being consumed :)

I know what you’re thinking right now…I should write children’s books.  HAHA.

See what happens when you stay up late?!

Happy Thursday everyone!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 38 comments… read them below or add one }

Julie H. of Spinach and Sprinkles September 29, 2011

What a cute little tale you author, you! :) ….Jars are sooooo helpful, packing or not! Have a good day!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Agreed! And thank you!

Reply

Erica @ For the Sake of Cake September 29, 2011

As an English teacher, I can always appreciate a little “creative writing”! :-)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Hahah YES! Love it :)

Reply

withasideofhope September 29, 2011

I love your Thursday story! So cute! :) Best of luck with packing and your move. Packing is the worst. I’d much rather unpack.

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Thank you! And I agree – I hate the whole process in general really but unpacking is DEFINITELY more fun :)

Reply

Emma September 29, 2011

Aww, poor water and coffee jars. They just can’t stand up to the glorious O.I.A. Jar. But we still love them!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Hahaha I know!!

Reply

Jessica @ Sushi and Sit-Ups September 29, 2011

I found this way too entertaining. And I could feel the sadness in the photos of the water and coffee!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Hahahaha – I love that! And I’m glad you were entertained, you’re definitely my kind of people ;)

Reply

Krissie J September 29, 2011

LOL late night packing always makes me wacky. Good luck with the move!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha – clearly me too!! Thank you!

Reply

paleorunnergirl September 29, 2011

Love your 3 jars!!! I think food and drink taste better out of a jar! Hahaha!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

I COMPLETELY agree!!

Reply

Lauren @ What Lauren Likes September 29, 2011

Lovely story and breakie :)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha thank you (even if it’s just “she’s so crazy” type of love :) )

Reply

Hilliary @ Happily Ever Healthy September 29, 2011

Love the little story! Happy Thursday!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha thank you! So glad you enjoyed it – and happy Thursday to you as well!

Reply

Anna @ On Anna's Plate September 29, 2011

I love eating and drinking out of jars :-) There’s just something about it… :-)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Totally! Why does it make everything that much better?!

Reply

Marcella @ sweetmarcella September 29, 2011

You have so many nut jars! Jealous! Great Thursday morning story :)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha I have WAY too many! I think that was officially the last of them though! At least until I re-stock ;)

Reply

Meg September 29, 2011

I just discovered your blog and I LOVE it!! I will be reading daily! :)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Oh I’m so glad! That makes me so happy to hear – and welcome! :)

Reply

Lisa ♥ Healthful Sense September 29, 2011

Yes you should write a childrens book!!
Just bought that TJ’s PB yesterday too =)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha! And yay! It’s so good :)

Reply

Tessa at Amazing Asset September 29, 2011

You are too cute Cait, and so talented :) I am going to TJs today, guess what kind of peanut butter I will be picking up? :)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha thanks ;) And yay!! I also recommend their Sunflower Seed Butter!

Reply

Lindsay @ Lindsay's List September 29, 2011

lol….made me smile, Cait!

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha yay!! That was the goal ;)

Reply

Katie September 29, 2011

This makes me want to walk in the kitchen and just start eating peanut butter out of the jar so that I can then stuff it with oats.

Then I’ll buy your children’s book about breakfast adventures and read it to Baby A. ;-)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

I think you should do that! It goes along perfectly with our discussion yesterday!! And yay!! I can totally make a living off of writing children’s books to sell only to you!! (though truth be told I’d give them to you for free so that might create a problem, haha)

Reply

Katie September 29, 2011

I’ll pay you for them in pizza.

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

DEAL! :)

Reply

Molly@hungryhungryrunner.com September 29, 2011

Such a cute story! And beautiful pictures – as always! Can’t wait unitl my almond butter jar is almost empty! :)

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

It’s the best and worst feeling in the world when they’re empty isn’t it?!

Reply

Shannon ~ My Place In The Race September 29, 2011

This is a great post! LOL! :D

Reply

Cait's Plate September 29, 2011

Haha thank you!

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post:

Pin It